Transformacja stacji benzynowych: z punktów tankowania w rozbudowane centra usługowe
Niezmienna reguła dotycząca podróży samochodem to konieczność zaplanowania przerw na tankowanie na stacji benzynowej. W ciągu lat jednak oczekiwania konsumentów wobec tych miejsc znacząco się zmieniły, co zaowocowało rozbudową oferty pozapaliwowej. W Polsce funkcjonuje około 8 tysięcy stacji paliw, które ewoluowały z prostych punktów tankowania w pełnoprawne centra obsługi podróżnych. Obecnie, poza możliwością zatankowania paliwa, zapewniają one komfortowy odpoczynek, możliwość spożycia posiłku, dokonania podstawowych zakupów czy skorzystania z myjni samochodowej. Są dostępne siedem dni w tygodniu, umożliwiając korzystanie z ich usług niezależnie od dnia i pory.
Rozwój sieci detalicznej jest widoczny na przykładzie sieci ORLEN. W ciągu ostatniego roku liczba stacji tej marki wzrosła o jedną trzecią, osiągając 1930 placówek w Polsce i ponad 1550 za granicą. Codziennie ORLEN obsługuje prawie milion klientów w sześciu krajach. Rozwój sieci jest efektem analizy trendów i zachowań konsumenckich, co pozwoliło na poszerzenie oferty o punkty ładowania pojazdów elektrycznych czy miejsca odbioru przesyłek kurierskich.
Sieć stacji ORLEN to także 1300 punktów gastronomicznych Stop Cafe w Polsce oraz prawie 430 placówek tego typu za granicą. Menu tych miejsc przypomina już te znane z restauracji. Szeroki wybór produktów oraz bogata oferta gastronomiczna stanowią ważny atut marki. W Stop Cafe klienci mają do dyspozycji nie tylko szybkie przekąski, ale także zestawy śniadaniowe, zupy, dania obiadowe oraz desery przygotowywane na miejscu.
Innowacyjność oferty ORLEN jest widoczna również w dbałości o różnorodność diet swoich klientów. Na przykład, wśród nowości znajdzie się hot dog z wegetariańską kiełbaską, a także burgery z serem halloumi czy bułka bez dodatku mąki i drożdży z kozim serem i buraczkami konserwowanymi.